راهکار تبدیل bim به ساخت‌وسازدیجیتال

راهکار تبدیل bim به ساخت‌وسازدیجیتال


صنعت ساخت‌وساز از زمان معرفی bim به یک دیجیتال تبدیل شده‌است و مزایای آن ساده است . در اینجا , ملانی داوسون , مدیر ساخت‌وساز دیجیتال در گراهام , نگاهی به این دارد که چگونه bim و فن‌آوری‌های دیگر ، این صنعت را شکل داده‌اند .

تقریبا ً هر بخش وارد شده ، یا در شرف ورود به انقلاب دیجیتالی خود است . به عنوان مثال ، صنعت مراقبت‌های بهداشتی از هوش مصنوعی برای بهبود مراقبت‌های بیمار استفاده می‌کند در حالی که تولید کنندگان به طور کامل ۴.۰ صنعت  برای بهبود اتصال در این بخش را می‌پذیرند .

ساخت هیچ فرقی ندارد . برخی از آن‌ها این بخش را به عقب ماندن از صنایع دیگر در هنگام پذیرش دیجیتال متهم کرده‌اند ، اما ساخت‌وساز در سال ۲۰۱۱ زمانی که دولت استراتژی ساخت آن را آزاد کرد ، وارد انقلاب دیجیتال خود شد . در این سند مشخص شده‌است که چگونه همه پروژه‌های بخش دولتی برای استفاده از BIM سطح ۲ از ۲۰۱۶ به بعد مورد نیاز است .

آخرین استراتژی صنعتی دولت – ساخت‌وساز ۲۰۲۵ – همچنین BIM را به عنوان یک محرک اصلی در قرار دادن بریتانیا در خط مقدم صنعت ساخت‌وساز جهانی شناسایی می‌کند .

چگونه نرم‌افزار به معرفی تکنولوژی‌ها در ساخت‌وساز کمک می‌کند

استفاده از این نرم‌افزار به معرفی طیف وسیعی از فن‌آوری‌های مختلف در ساخت کمک کرده‌است . به عنوان مثال ، واقعیت مجازی ( VR ) و واقعیت تقویت‌شده ( AR ) در حال حاضر به پیمانکاران اجازه می‌دهند تا محیط‌های شبیه‌سازی شده را برای سهامداران ایجاد کنند و اجازه دهند که آن‌ها پروژه‌ها را در یک بعد کاملا ً جدید تجربه کنند . همچنین AR و VR نیز به طور منظم در فرآیند پیشنهاد یک پروژه به اجرا در می‌آیند ، که مشتریان را قادر می‌سازد تا از ابتدا به آن‌ها نگاه کنند و از آن‌ها سوال کنند ، که یک تجربه تعاملی بیشتر را ارایه می‌دهند .

اعلان(Advertisement )

در همین حال , تکنولوژی مکانی , مانند تکنولوژی اسکن لیزری و تکنولوژی بدون سرنشین , برای ایجاد مدل‌هایی استفاده می‌شود که می‌تواند برای اندازه‌گیری‌های دقیق و پیشرفت مسیر مورد استفاده قرار گیرد . این فن‌آوری‌ها واقعا ً در پروژه‌های بزرگ مطرح می‌شوند , جایی که ردیابی پیشرفت , مدیریت سهامداران و همگام شدن با زنجیره‌های تامین طولانی می‌تواند دشوار باشد .

طرح اتصال مرکز شهر لیورپول

مرکز شهر لیورپول طرح اتصال چند میلیون پوندی را برنامه ریزی کرده که در مرکز شهر لیورپول، پیاده روی کردن و دوچرخه سواری آسان ترین روش های سفر برای ساکنین باشد ، همین چالش ها را ارائه داد.

برای اینکه سهامداران مختلف در پیشرفت پروژه به روز شوند ، GRAHAM رویکرد اول را از ابتدا گرفت . دوربین ۳۶۰ درجه برای ثبت تصاویری از مناطق کلیدی پروژه از جمله خیابان ویکتوریا و براون لو به کار گرفته شد . این امر به ذینفعان دسترسی آسان به این تصاویر و چگونگی پیشرفت قطب حمل و نقل اتوبوس مرکز شهر جدید را داد .

یک هواپیمای بدون سرنشین برای ثبت داده‌ها بر روی زیرساخت موجود از طریق BPR مورد استفاده قرار گرفت ، که سپس برای ایجاد یک point cloud مورد استفاده قرار گرفت . این امر اساس ایجاد یک مدل ۳ بعدی در BIM را فراهم می‌آورد .

کار با فیلد BIM ۳۶۰ به تیم پروژه اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های مدیریت داده‌های سایت بهره‌مند شوند ، که به ساده کردن جریان کار کمک کرده و کارایی را هدایت می‌کند. این فن‌آوری به کارکنان سایت اجازه می‌دهد تا چک لیست برای تضمین کیفیت و کنترل کیفیت را از راه دور و در زمان واقعی به روز کنند . diaries نیز ایجاد شد ، که در آن فعالیت‌ها و log های کاری را می‌توان در زمان واقعی به روز کرد ، تضمین یک تصویر دقیق و به موقع از پیشرفت پروژه در همه مراحل .

نرم‌افزار BIM در Tilbury۲

استفاده از این تکنولوژی‌ها با نرم‌افزار BIM به این معنی است که سهامداران در جریان پیشرفت قرار دارند و زمان کمتری صرف کارهای اجرایی می‌شود . در Tilbury۲ ، یک پروژه چند میلیون‌پوندی در ایستگاه مولد برق Tilbury برای ایجاد بزرگ‌ترین بندر مسافری حامل بار بریتانیا ، کد QR به همین دلیل استفاده شده‌است .

برای بهبود جریان کار ، کد QR برای تیم‌های پروژه معرفی شده‌است . با اسکن نمودن یک کد میله‌ای ، تیم‌های پروژه می‌توانند اطلاعات مربوط به این حوزه از پروژه را وارد کنند ، جریان کار را ساده کرده و زمان صرف بررسی دقیق اطلاعات را کاهش دهند . فیلد Utilising BIM ۳۶۰ نیز به زنجیره‌های تامین و مشتری اجازه می‌دهد تا با پیشرفت ارتباط داشته باشند .

 راهکار تبدیل bim به ساخت‌وسازدیجیتال
راهکار تبدیل bim به ساخت‌وسازدیجیتال

BIM راه را برای فن‌آوری‌های جدید هموار می‌کند

bim حقیقتا ً راه را برای تکنولوژی‌های جدید هموار کرده‌است تا در صنعت ساخت‌وساز معرفی شود . با وجود آغاز چالش برانگیز , بیشتر در این بخش bim و دیجیتال و قابلیت‌های جدیدی که ارائه می‌دهند استقبال می‌شود .

در استراتژی ساخت‌وساز ۲۰۲۵ ، دولت دیدگاه خود را برای صنعتی که کارآمد و فن‌آوری پیشرفته است تدوین کرده‌است ، و مسیری که ایجاد شده‌است به این معنی است که این بخش به خوبی در مسیر دستیابی به این هدف قرار دارد . در حالی که این بخش ممکن است وارد تحولات دیجیتال خود در سال ۲۰۱۱ شده باشد ، هشت سال بعد ما هنوز شاهد وفور نوآوری‌های جدید هستیم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *