Leica iCON Construction Layout

سه دلیل ارجحیت طرح ساختمانی Leica iCON برای BIM از نظر پیمانکاران


استفاده از ایستگاه های تمام رباتیک در رابطه با مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) یک روش اثبات شده برای تقویت دقت و سرعت طرح ساختمانی است. پیمانکاران با اجرای این رویکرد صرفه جویی قابل توجهی در پروژه ها داشته اند. اما به حداکثر رساندن مزایا به راهکاری نیاز دارد که بطور یکپارچه با فرآیند مدل سازی ادغام شود. شما باید اطمینان کامل داشته باشید که مدل ایجاد شده در دفتری که با دقت در منطقه ساخته می شود ، به خوبی امکان شناسایی و جلوگیری از مشکلات احتمالی را قبل از ساخت دارد.

به همین دلیل پیمانکاران به طور فزاینده ای به راه حل طرح بندی ساختمانی Leica iCON روی می آورند. براساس ایستگاه تمام رباتیک Leica iCON و کنترل توسط یک اپراتور با استفاده از نرم افزار میدانی روی رایانه لوحی ، این سیستم دقت قابل اعتماد ، افزایش بهره وری و یکپارچه سازی گردش کار طبیعی را فراهم می کند. اما علاوه بر این مزایای اساسی ، سه دلیل مهم وجود دارد که iCON به عنوان یک طرح دیجیتالی و راه حل BIM برجسته است:

۱. سهولت استفاده

پیمانکارانی که از سایر ایستگاه های تمام رباتیک استفاده کرده اند بارها و بارها تأکید می کنند که تحت تأثیر سادگی راه حل iCON هستند. با یادگیری و کاربرد آسان در زمین ، این فناوری بازگشت سریع سرمایه گذاری را فراهم می کند. انتقال داده بین زمین و دفتر ساده ، آسان و بدون نیاز به واردات و صادرات چندگانه و تبدیل داده ها انجام می شود ، که این امر باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان می شود.

۲- قابلیت های قدرتمند

در حالی که راه حل iCON سودآوری قابل توجهی در هر پروژه طرح دارد ، اما در پروژه های پیچیده با زاویه و منحنی برتری دارد. تخلیه سطوح و خطوط شیب به لطف روال داخلی و گردش کار خودکار سریع و آسان است.

۳- ادغام هوشمند

نوآوری اصلی Leica Geosystems با راه حل iCON عبارتست از رویکرد آن به ادغام. به عنوان مثال ، استفاده از فرمت Industries Classes (IFC) ، که فرمت استاندارد صنعت برای مدل سازی اطلاعات ساختمانهای سه بعدی است ، امکان استفاده از داده های iCON را برای 3D BIM در این زمینه بدون نیاز به اتلاف وقت ، نیروی انسانی و یا سخت افزار گران قیمت تبدیل به قالب دیگر را فراهم می کند. پیمانکاران لازم نیست که به صورت دستی اطلاعات مربوط به طرح را ایجاد و وارد کنند – آنها می توانند به سادگی با داده های مدل به طور مستقیم در دفتر یا زمین کار کنند.

راه حل iCON مجموعه ای از سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری قابل تعامل است که برای همکاری با یکدیگر و ساده کردن طرح ساخت و ساز طراحی شده است. نرم افزار iCON با سایر سیستم ها مانند ایستگاه های سری سازنده Leica سازگار است و به پیمانکاران با زیرساخت های موجود امکان دسترسی به همان ادغام آسان BIM را می دهد. همراه با ایستگاه های کل Leica iCON ، نرم افزار iCON build نیز می تواند با Leica iCON GNSS و کنترلر زمینه iCON ترکیب شود و گزینه های جدید ادغام را باز کند.

بهترین BIM

BIM مزایای مشخصی را برای پروژه های بزرگ ارائه می دهد. در مقایسه با روش های سنتی ، ایستگاه های تمام رباتیک یک پسوند طبیعی BIM است. آنها همچنین پتانسیل خطای انسانی را از تکنیک های نقشه برداری دستی حذف کرده و می توانند زمان طرح را به نصف کاهش دهند. ادغام یکپارچه iCON به شما اجازه می دهد تا از مزایای زمان و دقت BIM استفاده کنید و از این طریق به شما امکان می دهد بازده سرمایه گذاری خود را به حداکثر برسانید. جای تعجب نیست که بسیاری از پیمانکاران راه حل iCON را انتخاب کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *