۷ دلیل برای استفاده از رویت

۷ دلیل برای استفاده از رویت


BIM یک نوآوری بزرگ در صنعت معماری در قرن ۲۱ است و Revit اکسیژن را به این نوآوری شگفت انگیز عرضه می کند ؛ دلایلی برای استفاده از این نرم افزار در صنعت معماری وجود دارد که به آنها خواهیم پرداخت.

Revit ، از سال ۲۰۰۲ به عنوان یک کلمه کلیدی در جامعه AEC تبدیل شده است ؛ در کنار همکاری  مدل سازی اطلاعات (BIM) و مدل سازی سه بعدی ، Revit طراحی و مدل سازی فرایندها را تغییر داده است ؛ تعداد زیادی  نرم افزار اطلاعات مدلسازی  ساختمان وجود دارد اما مجموعه Revit Autodesk دارای بالاترین سهم بازار در بخش صنعت نرم افزاری BIM است ، که نشان از پذیرش و محبوبیت آن در بین معماران است .

مدلسازی اطلاعات ساختمان در نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی یک نوآوری بزرگ در صنعت معماری به وجود آورد و Revit اکسیژن را به این نوآوری شگفت انگیز عرضه کرد .

تعدادی از دلایل پذیرش نرم افزار Revit در صنعت معماری وجود دارد که بااستفاده از این دلایل کاربردی ضروریت این نرم افزار را برای ما به وجود می آورد .

به ۷ دلیل برای استفاده از رویت که برای ما حائز اهمیت است بپردازیم :

۱ ) پیش نمایش مدل ما قبل از ساخت آن :

مدلسازی پارامتریک Revit ابزار مهمی برای طراحی است ؛ با استفاده از نرم افزار Revit ، طراحان معماری می توانند به سرعت طرح خالص طبقه را طراحی کنند یا تغییراتی را در  ساختمان ایجاد کنند و بلافاصله مشتریان خود به نمایش در بیاورند .

۲ ) تغییرات سریع در طراحی : 

در طول مرحله طراحی ، ساختار ساختمان و طرح های مورد نیاز به طور مرتب اصلاح می شود ؛ با استفاده از نرم افزار Revit ،  طراحی معماری بسیار سریع و دقیق می شود و می توانید طرح های خود را سریعا و در کوتاه ترین مدت تغییر دهید .

در مدل معماری Revit ، تمام اجزای ساختمان مانند برنامه ها، بخش ها و ارتفاعات هوشمندانه به یکدیگر متصل می شوند ؛ هرگاه تغییری در مدل ایجاد شود ، نرم افزار به طور خودکار هر مولفه مربوطه را بروز می دهد و بر مدل کل ساختمان تاثیر می گذارد .

۳ ) کتابخانه پارامتریک در رویت برای عناصر ساختمانی : 

ابزار  BIM و Revit همراه با مجموعه ای کامل از اجزای طراحی پارامتریک ساختمان است ، همچنین اجازه می دهد تا تغییرات سریع به اجزای موجود برای عناصر ساختمانی را برای ما به وجود آورد .

با استفاده از این کتابخانه بسیار مفید می توانید پارامترهایی ؛ به عناصر خود داده اید را طبق نیازی که در محیط پروژه دارید تغییر دهید و به مشتریان به نمایش در بیاورید .

۴ ) اسناد ساختمانی با کیفیت بالا :

مدل سازی سه بعدی معماری Revit ،  طراحان را قادر می سازد تا به راحتی درگیری ها و حوزه های احتمالی را شناسایی و آنها را در مراحل اولیه حل و فصل کنند .

این نتیجه مستندات ساخت و ساز بدون خطا و با کیفیت است .

۵ ) ارزیابی دقیق میزان و هزینه :

یکی از مهمترین مزایای استفاده از نرم افزار مدلسازی اطلاعات ، تولید خودکار و ارزیابی دقیق میزان هزینه می باشد .

نرم افزار مدل سازی BIM مانند Revit تولید مقادیر دقیق مواد را به عنوان یک محصول جانبی ، با تلاش کمتر انجام می دهد . این مزیت به پیمانکاران و صاحبان کمک می کند تا مقدار بودجه خود را تعیین کنند .

۶ ) هماهنگی بسیار بالا در پروژه :

تهیه پیش نویس ، ساخت و ساز و فرایندهای مدیریت تسهیلات را بهبود می بخشد و می تواند کمک زیادی به پروژه کند ، به تمام قسمت ها اجازه می دهد تا به روز رسانی و آگاهی از مسئولیت های خود را داشته باشند و بتوانند پروژه خود را مدیریت کنند ، و در نتیجه بهبود هماهنگی کلی در پروژه داشته باشند و در این قسمت بخش مهمی که پیش می آید درک کامل از هر کس در مورد پروژه است که بتواند  خطرات احتمالی طراحی را از محیط پروژه حذف کنند .

۷ ) سطح بالایی از انعطاف پذیری :

بر خلاف اتوکد، Revit به تمام داده های پروژه می تواند ذخیره شود .

به این معنی که به کاربران اجازه می دهد تا فایل های خود را با فرمت های مورد نیاز سیو بگیرند و این فرمت فقط Revit نباشد ، فرمت هایی همانند DWG, DXF, DGN, PDF, JPEGو …..

منبع : http://www.bimananews.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *