جدول مندلیف bim

جدول مندلیف bim


جدول تناوبی BIM : استفان موردو در این مقدمه ای بر جدول تناوبی BIM ، که در گزارش ملی BIM ۲۰۱۶ منتشر شده است، در جدول کلاسیک عناصر دیمیتری مندلیف در مورد مقدمه ای بر جدول تناوبی BIM معرفی می شود.

NBS اخیرا با الهام از جدول تناوبی عناصر ، راهنمای تصویری شرایط و مفاهیم احتمالی برخورد که در طول مسیر BIM اجرا می شود را طراحی کرده است.

در جدول تناوبی BIM ما مراحل لازم برای همکاری نزدیک (فرآیند و مردم) با استفاده از تکنولوژی، استانداردها و ابزارهای فعال را با استناد به تلاش های شما پایه ریزی می کنیم .

جدول اصلی که توسط دیمتری مندلیف، شیمی دامی روسی در سال ۱۸۶۹ منتشر شد، موفق به سازماندهی نام ۱۱۲ عنصر (و تایید چندین نامزدی) با استفاده از قوانین سخت و سلسله مراتب شد.

جدول تناوبی BIM به ۹ گروه با شماره هر عنصر طبقه بندی می شود.

جدول به عنوان یک مرجع مفید طراحی شده است ، برای چاپ و بر روی یک دیوار و یا به صورت دیجیتالی به اشتراک گذاشته شود ایده آل است و باید فکری در مورد حوزه های آمادگی BIM که ممکن است به توجه شما نیاز داشته باشد، بکنیم.

گروه بندی جدول

استراتژی:

در راس جدول گروه بندی استراتژی قرار دارد ، که عناصر استراتژی BIM در آن جای گرفته است.

با استراتژی در مرکز هر پیاده سازی موفقیت آمیز  BIM ، جای تعجب نیست که این را در بالای جدول پیدا کنید.

فکر کردن درباره آنچه که می خواهید از BIM بدست آورید و چگونگی و چرا یی اینکه شما ممکن است ، یک استراتژی (و به نوبه خود پایه، فرآیندها، فن آوری، ابزار و مردم) را پیاده سازی کنید، برای موفقیت شما اساسی است.

استراتژی شما به احتمال زیاد منحصر به فرد است ، به شدت وابسته به محرک های کلیدی خود ، خواه برای بهبود تصمیم گیری ، ارائه بهتر اطلاعات هماهنگ ، یا واقعا کم کردن استفاده از کاغذ ساخته یا تولید می شوند.

مبانی:

استراتژی در موقعیت ، زمان پیاده سازی اساس ، پایه ریزی سیستم های کارآمد برای ارتباطات ، تبادل اطلاعات ، و انتقال داده هاست که فرآیندهای BIM پیشرفته ارائه شود.

برای ایجاد پایه های قوی ، شما همچنین نیاز به سنجش مهارت خود در مدیریت تولید ، توزیع و چگونگی اطلاعات ساختمان در یک محیط داده مشترک (cde) ، اطمینان حاصل کنید که همه می توانند به داده های مشابه دسترسی داشته باشند.

همچنین مسیرهای تهیه مناسب برای ایجاد بهترین محیط برای همکاری را در نظر بگیرید ، در مورد اینکه چه مهارتی در مدل مدیریت ، حقوق مالکیت معنوی و مدیریت داده ها ، مسئولیت خطاها (با توجه به وابستگی به داده های ارائه شده) ، بدهی ها و مالکیت کسب می کنید.

ارزیابی قابلیت و ظرفیت BIM متدوال (Ca) به شما این امکان را می دهد که وضعیت آمادگی BIM خود را تعیین کنید و کارهای لازم را انجام دهید.

همکاری:

جدول تناوبی BIM با مشارکت و دست به دست انجام می شود ، و گروه همکاری در مورد توسعه روش های کارآمدتر است.

شما باید ابزار دیجیتالی (Di) را که به شما امکان می دهد تا به طور موثر (و اینکه چگونه داده ها بین آنها بدون از دست رفتن وجود دارد) و همچنین نگرش مردم ، که ممکن است نیاز به تغییرات فرهنگی و رفتاری (Cu) را داشته باشد ، در نظر بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که می توانید از خروجی هایی که شخص دیگری در تیم پروژه با درک قابلیت همکاری (St) ایجاد کرده است نیز استفاده کنید.

فرآیند :

درک فرآیندهای فعلی به شما امکان می دهد تعیین کنید که کدام پیشرفت ها را می توان انجام داد.

این گروه بندی نشان می دهد که یک گردش کار با بهترین عمل ممکن است .

این ایده از طریق درک اطلاعات مورد نیاز در طول کل دوره گردش پروژه ، از سنجش و نیاز(As) و ارائه (De) تا پایان خروجی و استفاده  (Ma) ، به طوریکه بهترین ارزش در طول زمان

پروژه به دست می آید.

محیط داده مشترک  (Cde) در مرکز قرار دارد ، و ابزارهای جمع آوری ، ذخیره و توزیع اطلاعات در میان کل تیم پروژه را فراهم می کند و اطمینان حاصل می کند که همه با همان اطلاعات کار می کنند.

تبادل اطلاعات (In) را در نظر بگیرید ، چگونه و چه زمانی و در چه فرمی مشتری آن را درخواست می کند؟

مردم:

افراد معمولا وقتی که به استراتژی BIM میرسند نادیده گرفته می شوند.

همانطور که با هر فرایند مدیریت تغییر ، شما باید به طور هماهنگی با همکارانتان روشن کنید که چرا و چگونه می خواهید BIM را اجرا کنید.

شما به کمک مدیریت ارشد نیاز خواهید داشت و احتمالا مزیت رشته پشتیبانی BIM برای بهتر کردن روند کاری در پروژه استفاده خواهد شد.

به طور ایده آل BIM باید در جریان های کاری فعلی تعبیه شود و نه به عنوان یک نهاد جداگانه ، با توجه به تاثیر بر “تجارت”، ارتباطات شما باید روشن و به موقع باشد.

شما باید مراقب تاثیرات هر تغییری باشید و بهترین تکه های فرآیند و روش فعلی را نادیده نگیرید.

اطمینان حاصل کنید که شما موفقیت در میان تیم را به اشتراک می گذارید و افراد را با پشتیبانی و آموزش هایی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشند، در نظر داشته باشید.

تکنولوژی:

اطمینان حاصل کنید که شما دارای تکنولوژی مناسب برای حمایت از اهداف و مقاصد BIM خود هستید.

با این حال یک عامل مهم برای اجرای موفقیت آمیز است که در کنار بحث های نرم افزاری و سخت افزاری ، همانطور که شما در یک محیط دیجیتال حرکت می کنید، چگونگی و جایی که داده ها ذخیره می شوند ، و بهترین راه برای به اشتراک گذاشتن و انتشار اطلاعات در یک راه امنیتی است را در نظر بگیرید.

استانداردها:

دریافت استانداردها، روش ها و اسناد تکمیلی در دسترس شما را در اختیار شما قرار می دهد که با استراتژی شماهمکاری می کند و به BIM مشارکتی کمک می کند.

امروزه کشور های در حال توسعه در رابط با بیم روز به روز در حال افزایش هستند ، که با توجه به جدول تناوبی BIM می توان راهبرد موفقیت آمیزی را طی کرد.

سعی کنید با نتیجه نهایی در ذهن شروع کنید و نیازهای مشتری و تیم مدیریت امکانات (Fm) را در پیش بگیرید. عنصر مختصر سازی (Br) ،BS 8536-1:2015 را مطرح می کند و و موضوع پروژه ها را برای ارائه دارایی ها و تسهیلات بر اساس الزامات عملیاتی تعریف شده، شرح می دهد. BS 1192:4 متدولوژی را برای انتقال اطلاعات COBie ،مثلا بین احزاب مختلف درگیر در یک پروژه، تعریف می کند.

به کار بردن از  ابزارها :

ابزار هایی که در  طراحی می تواند به ما کمک زیادی کند که این ابزار هارا می توان به : ، توسعه و  ارائه و نگهداری دارایی نام ببریم.

شما ممکن است تعدادی از ابزارهای مختلف برای وظایف و عملکرد خاصی رانیاز داشته باشید که هیچ یک از بخش های نرم افزار نیاز های شما را رفع نکند، بنابراین با دقت فکر کنید ، اطمینان حاصل کنید که ابزارهایی که استفاده می کنید سازگار هستند و به شما امکان تبادل اطلاعات با سیستم های موجود یا جدید و جریان از یک دسته به دیگر دسته ها را می دهند.

بعضی از ابزار ها نیاز به فکر انسان هستند .

منابع

قبل از هر سرمایه گذاری ، لازم است ابزارهای رایگان در دسترس را در نظر بگیرید.

گروه بندی نهایی در جدول، منابع را که برای شما در دسترس هستند و به اطلاعات دسترسی دارند، تایید می کند. علاوه بر پرداخت هزینه برای کتاب ها (Bo)، پست های وبلاگ (Bl)، ویدئو (Vi)  و همچنین نظرسنجی ها و گزارش ها (Su) از قبیل گزارش ملی BIM سالانه NBS، رایگان هستند که شما می توانید برای سرمایه گذاری از این منابع برای شروع به راحتی استفاده کنید.

اینترنت و رسانه های اجتماعی یک جامعه ارزشمند آنلاین از حمایت ایجاد کرده اند. بسیاری از انجمن های آنلاین و گروه های کاربری وجود دارد، که درهمه آنها به اشتراک گذاری نکات و راهنمایی های مفید و همچنین طیف وسیعی از رویدادهای چهره به چهره وجود دارد.

در این قسمت می توانید جدول تناوبی BIM را به راحتی ملاحظه کنید و درک بهتری را داشته باشید.

جدول مندلیف bim
جدول مندلیف bim

منبع : http://www.bimananews.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *