بازرسی دیوار پرده در ساختمان چند طبقه با پهباد

UAS بازرسی های دیواری پرده را سریعتر و ایمن تر می سازد


بازرسی دیوار پرده در ساختمان چند طبقه با پهباد راه حلی برای جلوگیری از ضعف قلب نیست. کارگران ساعت ها را در آسانسور یا در طبقات نوسان مرتفع می گذرانند و عکس می گیرند و اندازه گیری می کنند تا مشکلات احتمالی را ثبت کنند. کار پر هزینه، وقت گیر و خطرناک است. رهبران پیشرفته Brasfield & Gorrie ، یکی از بزرگترین شرکت های ساخت و ساز خصوصی در ایالات متحده ، مصمم بودند که راه بهتری پیدا کنند.

در سال 2013 ، این شركت وظیفه داشت كه مركز پزشکی 12 طبقه Grandview در بیرمنگام را تكمیل كند . پس از وقفه های چند دهه ای مالكان جدید كار خود را در مورد پروژه ساخت و ساز از سر گرفتند. قبل از شروع کار ساختمانی ، برای مستندسازی شرایط موجود در فضای داخلی و خارجی ساختمان ، از جمله دیوار پرده ای محدب ، به بازرسی های کامل احتیاج داشتند. اگرچه این تیم هنوز باید برای این پروژه به روشهای سنتی بازرسی دیوار پرده دستی تکیه می کرد ، اما آنها می خواستند یک فرصت جدید را کشف کنند تا دریابند که آیا این یک جایگزین مناسب در آینده است یا خیر.

سوزان استابلر ، مدیر ارشد پروژه Brasfield و Gorrie گفت: “ما در تلاش بودیم به روشی دست بیابیم که ایمن تر و مقرون به صرفه تر باشد ، بنابراین ایده ما برای استفاده از پهپاد بود.” “از آنجا که می دانستیم که هنوز استاندارد صنعت نیست ، ما به دانشکده علوم ساختمان در دانشگاه آبرن فکر کردیم.”

فتوگرامتری دقیق ، دقیق

محققان دانشگاه آبرن قبلاً برنامه های مربوط به سیستم های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) را در ساخت برنامه های ساختمانی مطالعه می کردند. هواپیماهای بدون سرنشین پهپاد نیز نامیده می شوند. هواپیمای کوچک و بدون موتور می تواند تصاویر با وضوح بالا را برای نقشه برداری به دست آورد. سیستم های چرخنده مانند hexacopter Aibot X6 از Leica Geosystems به راحتی مانور داده می شوند و می توانند در جای خود متحرک بمانند و به آنها امکان استفاده از این سیستم ها برای کارهای پیچیده بازرسی که نیاز به مستندات با دقت بالا دارندمی دهند.

این تیم توافق كردند كه مركز پزشكی Grandview یك طرح آزمایشی خوب برای آزمایش قابلیت های این فناوری باشد. با همکاری نزدیک با Brasfield & Gorrie و همچنین با شرکت مشاوره CCLD Technologies Inc ، تیم دانشگاه اوبرن ابتدا از یک اسکنر لیزری مبتنی بر زمین Leica ScanStation C10 استفاده کرد تا به سرعت چندین میلیون اندازه گیری بسیار دقیق از دیوار پرده و بخشی از فضای داخلی آن ساختمان به شکل ابر نقطه را ضبط کند. از این اطلاعات برای تهیه یک مبنای پایه 4000 فوت مربعی از دیوار پرده موجود استفاده شد.

CCLD سپس با استفاده از دوربین Aibot X6 مجهز به دوربین دیجیتالی در همان بخش دیوار پرده و همچنین پارکینگ در یک شبکه از پیش تعریف شده ، برای ضبط تصاویر و فیلم های با وضوح بالا استفاده کرد. روند اسناد و مدارک بخشی از زمان را که برای بازرسی دستی لازم بود ، گرفت. عکس ها و فیلم های با کیفیت بالا به دست آمده به مدل اطلاعات ساختمان (BIM) تولید شده توسط گروه طراحی و ساخت مجازی (VDC) Brasfield & Gorrie (VDC) لینک شدند تا سابقه ای از شرایط فعلی را ارائه دهند. با انتخاب یک لینک ، بازرسان و مشاوران ضد آب می توانند تصویری از آن بخش خاص از دیوار پرده را مشاهده کنند و از این طریق می توانند از هر اینچ از پوست بیرونی ساختمان در منطقه آزمایش ، نمای نزدیک ببندند. این مسئله ارزیابی مشکلات و تدوین برنامه های اصلاحی را برای آنها بسیار آسان تر می کند.

عکسهای گرفته شده توسط UAS سپس با استفاده از نرم افزار فتوگرامتری به ابرها و مدلها تبدیل شدند. اینها با ابرهای نقطه ایجاد شده توسط اسکنر لیزری زمینی برای ارزیابی صحت تصاویر ضبط شده توسط UAS مقایسه شدند. ابر نقطه LIDAR ایجاد شده برای منطقه آزمایشی یک هواپیمای مرجع اختصاص داده شد و ابر نقطه ایجاد شده توسط فتوگرامتری روی این صفحه پوشانده شده و مطابقت داده شد. یک باند منفرد از دیوار پرده جدا شد و یک بخش هواپیما برای مقایسه پروفایل ابرهای دو نقطه ای انتخاب شد.

اگرچه ابر نقطه ایجاد شده توسط LIDAR دقیق تر بود ، خطای ابعادی مسطح برای ابر نقطه ایجاد شده توسط فتوگرامتری تنها به اضافه یا منفی 9/16 از اینچ (1.5 سانتی متر) بود که به خوبی در تحمل مشخص شده برای اکثر پروژه ها قرار می گیرد.

بازرسی های ایمن و کامل

اگرچه این آزمایش به دلیل مقررات محدود در استفاده تجاری از UAS در منطقه نمونه کوچک ساختمان انجام شده است ، اما این پروژه آزمایشی نشان داد که چگونه شرکت های ساختمانی می توانند از ارسال کارگران روی داربست با استفاده از یک UAS دقیق و حرفه ای برای گرفتن تصویر با وضوح بالا جلوگیری کنند. تصاویر از دیوار پرده. تصاویر هوایی با موفقیت در مدل های موجود BIM ادغام شدند و به ذینفعان اجازه می دادند بازرسی دقیق را در فواصل نزدیک انجام دهند. و با نرم افزار فتوگرامتری ، داده های تولید شده توسط UAS به ابرهای دقیق و مدل های سه بعدی تبدیل شدند. در یک پروژه واقعی ، این اطلاعات ارزشمند اضافی می تواند درمستندات موجود در ساختمان باشد.

راسل گیبز ، مدیر منطقه ای VDC گفت: “بازرسی از پوست بیرونی ساختمانها با استفاده از پله های متحرک ، آسانسورها و جرثقیل ها پر از مسائل ایمنی است و بسیار زمان بر است ، و هیچ راه آشکاری برای گرفتن ، مستند سازی و ساماندهی ساختمان فیزیکی جهت تأیید وجود ندارد.” در مورد Brasfield & Gorrie وی گفت: “این پروژه آزمایشی با Aibot X6 نشان داد كه چگونه می توانیم تصویری را كه مستقیماً به یك مدل موجود در آن متصل شده است ، ضبط كنیم تا روند به طور اساسی بهبود یابد. این فناوری جدید بسیاری از فرصت های جدید و نوآورانه در ساخت و ساز را باز می کند. “

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *