ابتکار هماهنگی MEP با BIM در شرکت HA Sack

ابتکار هماهنگی MEP با BIM در شرکت HA Sack


HA Sack یک شرکت پیمانکاری تمام سرویس MEP است که در گذشته از مدل سازی و طراحی چیدمان بر اساس نیاز استفاده کرده است. اما یک پروژه در سال 2015 – یک مدرسه ابتدایی دو طبقه در نزدیکی ساوانا ، جورجیا – اولین پروژه ای بود که در همه فرایند آن از ابتدا تا پایان از BIM استفاده کردند.

این شرکت با هماهنگی با پیمانکار عمومی مدرسه ابتدایی Isle of Hope ، از BIM برای بازآفرینی طرح های 2D ارائه شده توسط معماران و مهندسان در دنیای سه بعدی ، استفاده کرده است. فرایند BIM نه تنها به آنها امکان می دهد تشخیص برخورد و تخمین های دقیق تر را ایجاد کنند ، بلکه می توانند طرح های خود را در یک محیط سه بعدی “بررسی” کنند و از انجام کارهای پر هزینه جلوگیری کنند.

براندون اسپانیا هور ، هماهنگ كننده BIM / CAD HA Sack گفت: “اگر اجازه دهید كه فناوری كار خود را انجام دهد ، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه زیادی می شود.” وی افزود: “ما می توانیم بطور بصری مشکلات بالقوه هر قسمت را بگیریم تا قبل از شروع ساخت بتوانند مجددا طراحی شوند. همچنین این امکان را به ما می دهد تا چیزهایی را در خارج از محل سایت ایجاد کنیم و به محل کار ارسال کنیم ، که این امر نیاز به ذخیره سازی را محدود می کند و همچنین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

بهبود دقت و کارایی با طرح بندی دیجیتال

اندکی قبل از آنکه مدرسه Isle of Hope در پاییز سال 2014 تخریب شود ، HA Sack یک ربات Leica iCON 60 ایستگاه تمام رباتیک و تبلت CC66 را خریداری کرد تا آنچه را كه قبلاً با استفاده از نوارها و رشته ها با دست كشیده شده بود را بررسی كنند.

پس از بررسی کار با ایستگاه کل ، چندین خطا یافت شد که قبل از ریختن ورقه بتنی برطرف شدند.

پروژه مدرسه Savannah اولین باری بود که این شرکت از ابتدا از تجهیزات و فرآیند BIM استفاده می کرد ، در درجه اول برای تأیید کار زیرزمینی و نفوذ در کف.

Spainhour گفت: “هنگامی که ما طراحی ها را از معماران و مهندسین دریافت کردیم ، من از نرم افزار MicroSurvey Layout استفاده کردم تا نقاط موردعلاقه مورد نیاز برای مشخص شدن در زمین را وارد کنم.” “ما سپس آن را به کارکنان آن سایت که روی آن مناطق کار می کردند ارسال کردیم.”

Spainhour  می گوید در صورت یافتن برخورد، تغییرات و تنظیمات به راحتی از درون خانه و از طریق پست الکترونیکی به کارکنان سایت ارسال می شد. تغییرات را در یک درایو کوچک آپلود می کردند که پس از آن می توانست به تبلت منتقل شود. خیلی زود، کارکنان سایت – که هنوز برای کار با ایستگاه کل Leica بسیار جدید بودند – آنچه را که دیدند خوششان آمد.

Spainhour گفت: “این سریعتر و کارآمدتر است و نیازی به استفاده بسیاری از افراد نیست.” “ما یک نفر را به ایستگاه کل اختصاص دادیم و او این کار را انجام می دهد ، از لوله کشی تا برق .”

BIM: افزایش صرفه جویی و کاهش ریسک

Spainhour گفت: با توجه به اینکه تعداد بیشتری از پیمانکاران عمومی برای کار در BIM به پیمانکاران فرعی احتیاج دارند ، داشتن فناوری و قابلیت های ساخت در یک محیط BIM به شرکت در کسب شغل کمک می کند. به گفته وی ، در ابتدا کمی مقاومت از طرف کسانی که در این زمینه کار می کردند و هنوز فرصتی برای دیدن مزایای این فناوری نداشتند، وجود داشت.

Spainhour در مصاحبه 2015 گفت این کار بیشتر در جهت مقابله با یک فرآیند BIM است. همه مدیران پروژه و بچه های ما در این زمینه ندیده اند که سیستم Leica چه کاری می تواند انجام دهد. اما در جلسات سه ماهه ما ، کسانی که مزایای دست اول را دیده اند ، غرق هستند. این مزایا دهان به دهان پخش می شود و این یک چیز خوب است.

این شرکت تصمیم داشت از ایستگاه و تبلت جدید خود در پروژه بعدی خود ، گسترش هتل در دریای جزیره ، جورجیا استفاده کند. از آنجا که هر سطح ساختمان در کنار هم قرار گرفته است ، از این ابزار برای لوله کشی زیرزمینی و نفوذ استفاده می شود.

Spainhour گفت: “ما احتمالاً به دلیل طبیعت ساده خود ساختمان ، از هتل BIM تا حد امکان در پروژه هتل استفاده نمی کنیم. اتاقهای هتل بسیار شبیه به هم هستند و به هماهنگی زیادی نیاز ندارند.” وی گفت: “اما برای پروژه هایی مانند مدارس – جایی که ما معماران را دیدیم که طراحی های خیالی تری ایجاد می کنند و فضای محدودی دارند ، کار مجرایی و اتصالات محکم است – داشتن همه چیز در یک محیط سه بعدی و استفاده از یک فرآیند BIM برای اطمینان از اینکه پس از ساخت آن کار می کند ارزشمند است. “

او گفت: بزرگترین فایده این است که کار همه را آسانتر می کند.

وی گفت: “استفاده از ایستگاه کل رباتیک مرتبط با یک فرآیند BIM باعث صرفه جویی در وقت ، پول و کاهش خطرات کلی پروژه می شود.” وی ادامه داد: “توانایی دیدن چیزها در یک محیط سه بعدی باعث می شود درک آنچه در جستجوی آن هستید آسان تر شود تا بتوانید سؤالات بهتری بپرسید. به جای ورق زدن صدها صفحه از اسناد طراحی ، می توانید یک مدل واحد باز کنید. “

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *