تجسم زیرساخت پنهان به صورت سه بعدی با AR

تجسم زیرساخت پنهان به صورت سه بعدی با AR



یک سکوی تجسم نمایشگرهای داده را بر روی نمای شما از یک سایت شغلی با تلفیق داده ها ، نرم افزار AR و حسگرهای دستگاه تلفن همراه نشان می دهد.

از دید اشعه ایکس سوپرمن گرفته تا فناوریهای فعلی که از امواج رادیویی برای حس کردن اشیاء از طریق دیوارها استفاده می کنند. توانایی ، داستانی یا واقعی ، برای دیدن “موانع” از موانع ، مدت هاست که باعث جذابیت آن شده است.

(بالاتر: نمای AR از دارایی های فوق زمینی و زیرسطحی.)

تجسم زیرساخت پنهان به صورت سه بعدی با AR

میدان دید با AR

هنگامی که مانع چند پا از آسفالت ، بتون ، خاک ، و / یا سنگ باشد و موضوع مورد نظر یک ابزار زیرزمینی است – از قبیل لوله آب یا فاضلاب ، خط گاز یا خط برق یا کابل فیبر نوری – این توانایی است ارزش عملی عالی برای نقشه برداران ، مهندسین و خدمه ساختمانی است. طراحی و ساختن ایمن و کارآمد شبکه های آب و هوایی زیرزمینی ، به ویژه در مناطق شلوغ شهری ، نیاز به درک دقیق از محل دقیق و موقعیت نسبی مجرای از پیش موجود ، قطر آنها ، فاصله بین آنها و غیره دارد.

این نمای خیابان اصلی زیرساختهای زیرسطحی را نشان می دهد که در AR با استفاده از vGIS نمایش داده می شوند. (در صدر دارایی های زیرسطحی انگار بالاتر از سطح زمین هستند – نتیجه دیدگاه سه بعدی.)

GIS سنتی فقط دو نمایندگی از برنامه های زیرزمینی را ارائه می دهد. حتی 3D GIS در زمینه کاربرد محدودی دارد زیرا نیاز به انتقال ذهنی بر روی صفحه به واقعیت موجود در زمین دارد. vGIS ، یک پلت فرم تجسم ، داده های GIS ، CAD و BIM را فیوز می کند. نرم افزار واقعیت افزوده؛ و سنسورهای موقعیت و نگرش در دستگاه های تلفن همراه ، تبدیل داده های سنتی GIS “مسطح” به نمایشگرهای واقعیت افزوده و هولوگرامها بر نمای کاربر از یک سایت شغلی فیزیکی.

دیوارها ، ستونها ، تیرها ، لوله ها ، و پایه ها همه می توانند به صورت لایه بندی شده باشند و آنهایی که در حال حاضر از آنهایی که هنوز در طراحی هستند وجود دارد را متمایز کنند. این به خدمه میدانی امکان می دهد زیرساخت های زیرزمینی را به صورت سه بعدی در زمان واقعی و با استفاده از دستگاه های تلفن همراهی که از قبل دارند ، مانند تلفن های اندرویدی ، آیفون ، تبلت یا حتی هدفون های Microsoft HoloLens – بدون تجهیزات اضافی – تجسم کنند.

جلوگیری از خطاها و حوادث

این پلت فرم جدید با ساده سازی و تسریع در کار قرار دادن زیرساخت های پنهان و نشان دادن طرح ها از همه زوایا ، به جلوگیری از خطاهای طراحی پر هزینه ، مانند “درگیری” کمک می کند که هنگام طراحی پروژه ، اشیاء ساخته شده در فضاهایی را که در واقع از قبل ساخته می شوند ، جلوگیری می کند. اشغال شده توسط افراد دیگر.

این پلتفرم همچنین: به شناسایی شکاف در داده های GIS کمک می کند. ایمنی را با به حداقل رساندن احتمال اعتصاب خط تصادفی و با کاهش مدت زمانی که کارگران باید در ترافیک برای یافتن وسایل نقلیه زیرزمینی بگذرانند ، افزایش می دهد. و ذینفعان را قادر می سازد زیرساخت های زیرزمینی موجود و برنامه ریزی شده را از راه دور مشاهده کنند.

با توجه به نتایج تست داخلی vGIS ، vGIS می تواند به دستگاههای GNSS خارجی متصل شود تا صحت حداکثر 1 سانتی متر را داشته باشد و بدون استفاده از GNSS قابل استفاده است. این دستگاه با دستگاه های GNSS با دقت بالا از EOS ، Leica Geosystems ، Trimble ، SXBlue و دیگران سازگار است. با Esri ArcGIS ، Bentley iModelHub و سایر سیستم عامل های BIM و GIS ادغام می شود. و از قالب های KML ، WMS / WFS ، shapefile و سایر قالب ها پشتیبانی می کند. یک ویژگی گزارش داخلی ساخته شده است که کاربران می توانند داده های موقعیت مکانی خط را برای اصلاح پرچم گذاری کنند.

سرچشمه ها

الک پستوف ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت می گوید ، vGIS با یک راه حل مدیریت دانش آغاز شد.

وی به یاد می آورد: “در سال 2016 ، ما تصمیم گرفتیم از دانش خود در تجسم فضایی استفاده كنیم تا شروع به تجسم داده های GIS و بعداً داده های BIM برای خدمات ارائه دهیم.”

این شرکت با تکیه بر موتور بازی Hololens و Unity مایکروسافت ، محصولی را تولید کرد که هم اکنون می تواند بر روی سیستم عامل های مختلف اجرا شود. “ما به عملکرد خود افزوده می شود تا ثروتمندتر شود.”

پستوف توضیح می دهد ، از ابتدا ، vGIS با چالشی روبرو شده است که همه ابزارهای عمومی از آن استفاده می کنند: امکان مشاهده شبکه زیرزمینی آن. وی گفت: “در آمریكا پروژه های زیربنایی زیادی وجود دارد كه هر ساله شركتها حدود 300 میلیون محل را جمع می كنند و تقریباً 250،000 اعتصاب خط تصادفی وجود دارد كه منجر به خسارت 2 میلیارد دلاری می شود. بنابراین ، موضوعی که می خواهیم به آن بپردازیم بسیار زیاد است. “

پستوف می گوید ، شهرداری ها ، که بازار اصلی اصلی VGIS بودند ، هنوز حدود یک سوم پایگاه کاربر آن را تشکیل می دهند ، و یک سوم دیگر شامل شرکت های معماری ، مهندسی و ساخت و ساز (AEC) و سومین سوم از مشاوره های GIS و گروه های مشابه است. وی اظهار داشت ، در حالی که مشهودترین مورد استفاده در این زمینه است ، بازار مهندسی همچنین قصد دارد از vGIS برای جلوگیری از درگیری در اوایل روند استفاده کند و مردم را قادر به دیدن زیرساخت های پیچیده از راه دور کند.

استفاده در AEC

داستین هنری ، مدیر برنامه در آن واحد ، توضیح می دهد که تمرین Geospatial Solutions در KCI ، یک شرکت مهندسی ، مشاوره و ساخت و ساز 1500 نفره به عنوان فروشگاه GIS این شرکت آغاز شد.

وی می گوید: “در 10 تا 12 سال گذشته ، دریافتیم که اگر به دنبال قراردادهای خودمان برویم و به عنوان مدیر برنامه کار کنیم ، می توانیم سودآور باشیم.” “ما از خدمات و مهندسی حمل و نقل ، مهندسی محیط زیست ، نفت و گاز در تگزاس و مدیریت ساخت و ساز پشتیبانی می کنیم.”

هنری به یاد می آورد که پستوف هنگامی که وی را به برخی از رهبران ارشد ارائه داد ، vGIS را مورد توجه KCI قرار داد. “با توجه به نقش من در فن آوری راه حل های جغرافیایی ، من وظیفه داشتم برای پشتیبانی و استفاده بالقوه از این محصول با مشتریان استفاده کنم. این واقعاً به شغلی که ما در شهر بالتیمور مشغول انجام کار بودیم متصل بود و در آنجا یک سوراخ وجود داشت و آنها می خواستند بتوانند به صورت سه بعدی ، در واقعیت افزوده ، آنچه را که در زیر زمین بود ، تجسم کنند. “

پیش از این KCI با استفاده از روشهای تهاجمی ، سطوح را مورد بررسی قرار می داد تا دریابد که آیا لوله هایی در زیر آنها وجود داشته است یا خیر.

2D تا 3D

هنری می گوید: “ما ابزارهای درست 2D GIS داشتیم تا به ما ایده بدهند که چیزها در کجا بودند ، اما نه به صورت سه بعدی. اکنون ، با vGIS ، “ما می توانیم بر روی یک سایت ساختمانی قدم بزنیم و به آنها نشان دهیم که شرایط در کجا قرار خواهد گرفت.”

بیشتر کاربران vGIS از تلفن ها و تبلت های سنتی برای مشاهده AR استفاده می کنند.

KCI اکنون از گرادیومتری AM استفاده می کند ، فناوری ای که لوله ها را با استفاده از امواج رادیویی در زمین قرار می دهد ، سپس آن داده ها را در یک سیستم اطلاعات جغرافیایی جاسوسی قرار داده و آن را (و همچنین داده های CAD و BIM) به VGIS صادر می کند. این شرکت دارای یک زن و شوهر از هولولنز است که برای ارائه استفاده می کند اما هنوز از آنها در این زمینه استفاده نکرده است.

هنری می گوید ، “در حالی که یک سرویس جمع آوری سنتی GIS به شما امکان می دهد داده ها را ضبط و عکاسی کنید ، در حال نمایش واقعی نیستید و عمق و قطر لوله ها و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر را نمی بینید. vGIS با این کار کمک می کند.

وی گفت: “ما همچنین در توانایی دیدن یک ساختمان ساختمانی چه در سطح زیر و چه در زیر زمین ارزش کمی داریم. وقتی آن را می بینند ، چشم مردم روشن می شود. آنها آن را دوست دارند. “

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *