تفاوت بین bim و Revit

تفاوت بین bim و Revit


Revit بیم نیست . BIM یک فرآیند است و Revit ابزاری برای بهره‌برداری از آن فرآیند است .
هنوز یک سردرگمی بزرگ بین مدل‌سازی اطلاعات ساختمان و Revit وجود دارد ، که در آن BIM یک قطعه نرم‌افزاری مانند Revit در نظر گرفته می‌شود . با این حال ، واقعیت این است که Revit یکی از ابزارهای BIM موجود است و به طور گسترده برای ایجاد مدل BIM سه بعدی استفاده می‌شود .
BIM یک فرآیند است ، یک روش و Revit یک کاربرد واحد برای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان با ویژگی‌های سه رشته اصلی صنعت AEC است ( معماری ، MEP – مکانیکی ، الکتریکی و Plumbing ، مهندسی سازه ) .

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان ( bim ) : فرآیند یکپارچه ساخته‌شده بر روی اطلاعات قابل‌اطمینان هماهنگ برای ایجاد اطلاعات و مستندات طراحی دیجیتال به صورت هماهنگ شده می باشدکه پیش‌بینی ظاهر عملکرد و هزینه ,  با کاهش اثرات زیست‌محیطی است . تعریف اساسی bim : همیشه تنها یک منبع حقیقت است .
با توجه به nbs , مدل‌سازی اطلاعات ساختمان یک فرآیند برای ایجاد و مدیریت اطلاعات در یک پروژه ساخت‌وساز در سراسر چرخه عمر پروژه است . یکی از خروجی‌های کلیدی این فرآیند , مدل اطلاعات ساختمان , توصیف دیجیتال هر جنبه از دارایی ساخته‌ شده می‌باشد . این مدل اطلاعات را به طور مشترک جمع‌آوری و در مراحل کلیدی یک پروژه به روز رسانی می‌کند . ایجاد یک مدل اطلاعات ساختمان دیجیتال , کسانی را قادر می‌سازد تا با ساختمان تعامل داشته باشند تا اعمال خود را بهینه کنند و منجر به ارزش کل زندگی بیشتری برای دارایی شوند .
براساس : Autodesk Revit به طور خاص برای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان ( bim ) ساخته شده‌است , به طراحی , ساخت , و حفظ کیفیت بالاتر , ساختمان‌های با بهره‌وری بیشتر کمک می‌کند .

چرا Bim فقط Revit نیست ؟

هیچ ابزار Bim خاصی وجود ندارد که بتواند تمام نیازهای مدل‌سازی مورد نیاز برای یک پروژه را تطبیق دهد. افراد از مجموعه‌ای از رشته‌ها هم‌کاری می‌کنند و برای تکمیل یک پروژه کامل Bim ضروری است . در Bim شما باید با یک برنامه اجرایی Bim هم‌کاری کنید, یک cde , ( محیط داده‌های مشترک-Common Data Environment ) , از یک استراتژی lod استفاده کنید ,در فرآیند bim , الزامات کارفرما ثبت  می‌شوند , در حالی که نقش‌های مدیریت اطلاعات اضافی در محیط کار نمایان می‌شوند تا از تایید و هماهنگی اطلاعات مدل دیجیتال اطمینان حاصل شود .
Bim بیش از  Revit است , و این نیاز به ارتباط مداوم دارد .

مدل دیجیتالی Revit یک پایگاه‌داده قدرتمند متشکل از اطلاعات در تمام مراحل یک پروژه ساخت‌وساز ایجاد می‌کند . یک ساختمان دیجیتالی با استفاده از داده‌های هوشمند به همراه اطلاعات ذخیره‌شده ایجاد می‌شود که می‌تواند برای مدیریت زمان و مدیریت هزینه برای کل چرخه حیات یک پروژه استفاده شود . Revit از اجزای ساختمان مدل برای تحلیل و شبیه‌سازی سیستم‌ها و ساختارها استفاده می‌کند . ابزارهای  Revit به همه اعضای تیم اجازه می‌دهد در مدل‌های مشترک کار کنند و داده‌های واردات , صادرات و لینک را با فرمت‌های رایج استفاده کنند . مدل‌های مشترک می‌توانند توسط مشارکت کنندگان پروژه در هر فاز قابل‌دسترسی باشند و این منجر به هماهنگی بهتر و کاهش خطاها و دوباره‌کاری می‌شود .
Revit نرم‌افزاری است که از فرآیند Bim پشتیبانی می‌کند . حتی Autodesk در سایت آن‌ها ذکر می‌کند که Revit نرم‌افزار Bim است , فقط Bim نیست . با این حال , مدل‌های Revit به شما اجازه می‌دهد که :

کار با اشیا پارامتری – هر مولفه دارای ویژگی‌های پارامتری است .
تغییرات سریع ، بدون تکرار – هر زمان که یک تغییر به مدل تبدیل می‌شود ، نرم‌افزار به طور خودکار هر جز مرتبط را به روز رسانی می‌کند و بر کل مدل ساختمان ، مستندسازی ، جزئیات و غیره تاثیر می‌گذارد .

مستندسازی کیفیت – سندسازی کیفیت بالا – به طور خودکار از مدل ۳ بعدی تولید می‌شود .

 برآورد هزینه – تولید خودکار از داده وارد شده .

هماهنگی – مدل‌های مشترک ، تیم‌ها را قادر می‌سازد تا به طور موثر با یکدیگر هم‌کاری کنند و تداخلات را کاهش دهند.

تجسم ۳ بعدی – امکان ارتباط بهتر با مشتری و تیم شما را فراهم می‌کند .

قابلیت هم‌کاری با Revit – خروجی داده‌ها را با فرمت های معمول مانند IFC پیوند می‌دهد .

منبع : http://www.bimananews.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *