هواپیماهای بدون سرنشین در ساخت و ساز

هواپیماهای بدون سرنشین در ساخت و ساز


برای چندین دهه، صنعت ساخت‌وساز تغییر چندانی نکرد و سپس فناوری‌های پهپاد به وجود آمدند

وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) یا پهپادها، که معمولاً به آنها گفته می شود، عمدتاً هواپیماهای برقی هستند که نیازی به خلبان ندارند و برای انجام کارهایی استفاده می شوند که انجام آنها برای انسان بسیار خطرناک است یا با روش های دیگر بسیار گران است. .

 

امروزه از هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل، بازرسی زیرساخت ها، انجام عملکردهای ایمنی عمومی مانند نظارت بر صحنه های جرم و جنایت فعال، کشف آتش و حتی اطفاء حریق استفاده می شود، اما یکی از حوزه هایی که به ویژه از انقلاب پهپادها منتفع شده، ساخت و ساز است.

ساخت و ساز مجموعه ای بسیار پیچیده از مسئولیت های مختلف است که باید به دقت طراحی شوند تا از اتلاف بی مورد زمان و منابع، به ویژه پول جلوگیری شود. پیمانکاران مختلف باید وظایف ظریف را با هماهنگی نزدیک با چندین تامین کننده که کار آنها باید دقیقاً در یک زمان یا به ترتیب نزدیک انجام شود، انجام دهند.

مراحل یا مراحل زیادی در زندگی یک ساختمان وجود دارد، از نقشه برداری سایت گرفته تا طراحی معماری و منظر، به دنبال آن ساخت و ساز و در نهایت مدیریت و تغییر اجتناب ناپذیر مالکیت که دارایی های املاک و مستغلات در معرض آن هستند. به همین دلیل است که ما چهار مرحله کلیدی در زندگی یک سازه را انتخاب کرده ایم که تحت تأثیر در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن پهپادها قرار گرفته است.

بررسی سایت
اولین قدم در هر پروژه ساختمانی، از یک خانه ساده در حومه شهر با زمینی به مساحت یک چهارم جریب تا یک تبادل بزرگراه بزرگ که صدها جریب و میلیون ها تن بتن را اشغال می کند، نقشه برداری یا نقشه برداری از سایت است.

از زمان شروع آنها به زندگی ما در اوایل دهه 2010، هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان سکوهای نقشه برداری باشکوه شناسایی شدند و نقشه برداری یکی از اولین استفاده های تجاری از این شگفتی های کوچک و بدون سرنشین بود. پهپادها با قابلیت پرواز در سرعت های نسبتاً بالا و ارتفاع کم و مجهز به دوربین های با وضوح بالا و گیرنده های GNSS درجه ژئودزی، می توانند با هزینه و زمان بسیار کمی از هواپیماهای سرنشین دار و حتی خدمه زمینی، به دقت شگفت انگیزی در یک سایت ساخت و ساز دست یابند.

هواپیماهای بدون سرنشین در ساخت و ساز
هواپیماهای بدون سرنشین در ساخت و ساز

عکاسی املاک و مستغلات یکی از سریع‌ترین بخش‌های در حال رشد هواپیماهای بدون سرنشین در تجارت ساختمانی است. تصویر از چشمان در آسمان.

امروزه پلتفرم‌های نقشه‌برداری هوایی بدون سرنشین یک جایگاه تجاری هستند که خلاقیت و روحیه کارآفرینی بسیاری از متخصصان جوان را که در حال توسعه نسل بعدی پهپادهای نقشه‌برداری هستند، برانگیخته است. کایل میلر، مدیر توسعه کسب و کار در Censys Technologies مستقر در فلوریدا، نگاهی دقیق به تأثیر این ابزارهای جدید در تجارت ساخت و ساز داشته است.

میلر با اشتیاق گفت: «تغییر 10 سال گذشته در صنعت ساخت و ساز با معرفی پهپادهای نقشه برداری شگفت انگیز است. امروزه نقشه برداران می توانند به یک سایت بالقوه برسند و کل منطقه را در عرض چند ساعت با دقت نقشه برداری کنند. نه تنها این، بلکه می‌توانند محصولات پیچیده‌ای مانند مدل‌های زمین دیجیتال (DTM) و خطوط کانتور، همه را از مجموعه‌ای از تصاویر استخراج کنند.

اما امروزه پهپادها فقط می توانند در محدوده دید بصری اپراتور پرواز کنند و Censys با مشتریان خود و اداره هوانوردی فدرال (FAA) سخت کار می کند تا از پروازهای فراتر از خط دید بصری (BVLOS) برای پوشش مناطق بزرگتر معافیت بگیرد.

ما در آستانه انقلاب بزرگ بعدی در نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین در ساخت و ساز هستیم. میلر گفت. هنگامی که نقشه برداران بتوانند یک سایت را در یک جلسه، صرف نظر از اندازه، نقشه برداری کنند، وعده صرفه جویی بالقوه در زمان و هزینه به طور کامل محقق خواهد شد.

بازرسی از ساخت و ساز
پس از بررسی سایت و توافق معماران و مهندسان در مورد یک طرح، ساخت و ساز شروع می شود و ده ها پیمانکار مختلف در سایت فرود می آیند تا کار پیچیده و کاملاً طراحی شده ساخت یک سازه شامل برق، آب، زهکشی را آغاز کنند. ، الکترونیک و بسیاری از خدمات و امکانات رفاهی موجود در یک ساختمان مدرن.

پهپادها از روز شروع فعالیت ها نقشی نوآورانه در نظارت مستمر مکان های ساخت و ساز بزرگ ایفا می کنند. آنها همه چیز را از هماهنگی فعالیت ها در مناطق مختلف سایت گرفته تا محاسبات حجمی مواد مصرفی مانند پرکننده های زمین و شن را دنبال می کنند.

شرکت‌ها اکنون با افزودن فرآیندهای نوآورانه شامل پهپادها، جریان‌های درآمدی ایجاد می‌کنند. با شروع سال 2015، شرکت‌های خلاق در صنعت ساخت‌وساز فرصتی برای اضافه کردن مزیت رقابتی با استفاده از یک دستگاه اثبات‌نشده، که تا آن زمان صرفاً به عنوان یک اسباب‌بازی در نظر گرفته می‌شد، دیدند.

جو اسکاپروتا، مدیر توسعه کسب و کار در انتاریو، کانادا، Volatus Aerospace، روند استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در تجارت ساخت و ساز را تشریح کرد.

این یک روند آهسته و دردناک بود، اما ما می‌دانستیم که این آینده است.» اسکاپروتا گفت. در سال 2015، زمانی که ما شروع به استفاده از پهپادها برای فعالیت های خاص در اطراف یک سایت ساخت و ساز کردیم، اکثر مردم شک داشتند و شک و تردیدها پابرجا بود. اما در نهایت افراد و صنعت به طور کلی مزایای آن را از نظر ایمنی و پول دیدند و امروز رقابت بدون هواپیماهای بدون سرنشین دشوار خواهد بود.

سازمان‌های دولتی همچنین راهی برای استفاده از پلت‌فرم‌های بدون سرنشین برای انجام وظایفی که کارایی و ایمنی کارگران را بهبود می‌بخشد، یافته‌اند. یک مثال عالی، وزارت حمل و نقل می سی سی پی (MDOT) است که از لیدار برای بهبود کارایی ساخت و ساز جاده و ایمنی در سراسر ایالت استفاده می کند. MDOT پهپادهای لیدار را خریداری کرده است تا به ناوگان وسایل نقلیه خود اضافه کند که از لیدار برای اندازه‌گیری و نقشه‌برداری پروژه‌های راه‌سازی استفاده می‌کنند.

می سی سی پی یکی از اولین ایالت ها در جنوب شرقی است که از فناوری پهپاد لیدار در کارهای ساختمانی ایالتی استفاده کرد. این پهپادها به کارگران MDOT این امکان را می دهند که کارهای میدانی خود را بسیار سریعتر از ابزارهای اندازه گیری سنتی انجام دهند. این فناوری همچنین ایمنی کارگران MDOT را افزایش می دهد و زمان آنها را در محل کار در نزدیکی یا در ترافیک در حال حرکت کاهش می دهد.

بازرسی پس از ساخت
مقایسه بین مرحله طراحی/ساخت یک ساختمان در مقابل تعمیر و نگهداری آن ساختمان، به روشی خوش بینانه، یک به 40 یا بیشتر است. به عبارت دیگر، برای هر سال سرمایه گذاری در طراحی و ساخت عمارت، 40 سال تعمیر و نگهداری وجود دارد. این نابرابری عظیم منجر به ایجاد BIM (مدلسازی اطلاعات ساختمان) شد که در آن شرکت‌های نرم‌افزاری مانند اتودسک فرصتی برای گسترش مشارکت خود با شرکت‌های ساخت‌وساز و مدیریت از مرحله طراحی خالص به حوزه طولانی‌تر و بالقوه پرسودتر نگهداری دارایی‌ها پیدا کردند.

همین امر در مورد پلتفرم‌های بدون سرنشین نیز صدق می‌کند که در آن استارت‌آپ‌ها برای بقای خود مجبور به بررسی حوزه‌های جدید نوآوری هستند. یکی از این حوزه ها، بازرسی های پس از ساخت است و بهترین نمونه، بازرسی سقف است. این بازار به لطف چند عامل سرعت و ایمنی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بالا رفتن از پشت بام هرگز ایمن نیست، حالا تصور کنید زمانی که لغزنده است این کار را انجام دهید یا زمانی که خورشید طلوع می کند و دما بیش از 100 درجه فارنهایت است، اندازه گیری های خود را دقیق انجام دهید.

بازرسی سقف توسط هواپیماهای بدون سرنشین کسب و کاری است که به لطف در دسترس بودن پلتفرم های مقرون به صرفه، پیشرفت های باورنکردنی در فناوری حسگرها، و رسمی شدن خود پرواز، در قالب FAA Part 107، طی پنج سال گذشته بیش از 1000 درصد رشد کرده است. امروزه، شرکت‌های تأسیس‌شده تعمیر و نگهداری سقف می‌توانند از استفاده از کارگران برای بالا رفتن از سقف‌ها تا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام یک کار مشابه در کمتر از نیمی از زمان و با افزایش دقت و در عین حال از بین بردن خطر ادعای غرامت کارگران که برای دهه‌ها این صنعت را آزار می‌داد، تغییر دهند.

برنامه های کاربردی جدید تقریباً هر روز در حال کشف و پیاده سازی هستند. به عنوان مثال، در شهر نیویورک، شرکت‌ها پس از زمستان شروع به بازرسی ساختمان‌های بیرونی بلندمرتبه‌ها می‌کنند تا ترک‌هایی در آجرها یا هر خطر بالقوه دیگری برای خود ساختمان یا عابران پیاده در صدها فوت پایین‌تر پیدا کنند. همین امر در مورد پنجره های معیوب، واحدهای تهویه مطبوع خارجی و هر ویژگی دیگری که آنقدر بالا قرار گرفته باشد که بازرسی را برای انسان دشوار می کند، صدق می کند.

املاک
و مستغلات و آخرین، اما نه کم اهمیت، موضوع عکاسی املاک با هواپیماهای بدون سرنشین، که صنعت خرید و فروش ملک را طوفانی کرده است. امروز به ندرت پیش می آید که یک فهرست خانه شامل پرواز پانوراما خارجی ملک نباشد.

شکی نیست که امروزه عکاسی املاک و مستغلات چیزی فراتر از گرفتن عکس از یک ملک است، ابزارهای نقشه برداری مانند اسکن لیزری با ارائه نماهای آنلاین 360 درجه از هر اتاق در ساختمان، روش ارزیابی ساختمان ها را متحول می کند.

درو برچ، مالک Eyes in The Skies، یک شرکت عکاسی املاک و مستغلات در پالم بیچ، فلوریدا، دیده است که هواپیماهای بدون سرنشین و سایر فناوری‌های حسگر کسب و کار او را تغییر داده‌اند.

«برای چندین دهه، عکاسی املاک و مستغلات فقط چند تصویر خارجی به علاوه تصاویر داخلی اجتناب‌ناپذیر اتاق‌ها و ویژگی‌ها بود. اما با استفاده از پهپادها، کل صنعت به سمت یک جایگاه با فناوری پیشرفته چرخید که در آن فناوری‌های مختلف با درجاتی از پیچیدگی با هم ترکیب می‌شوند تا نمای 360 درجه، خارجی و داخلی، از یک ملک ارائه کنند.

وقتی گفتگو به مزیت رقابتی تبدیل شد، برچ در مورد تصمیم خود برای ورود به عکاسی املاک شوخی کرد.

او گفت: “این خنده دار است، اما من به خاطر هواپیماهای بدون سرنشین وارد تجارت عکاسی املاک و مستغلات شدم.” قبل از پهپادها و سایر ابزارهایی که امروز در اختیار داریم، عکاسی از املاک و مستغلات نسبتا کسل کننده بود، اما پس از معرفی فناوری هایی مانند تورهای سه بعدی Matterport و هواپیماهای بدون سرنشین، به یک چشم انداز بسیار پیچیده و رقابتی تبدیل شد. من دوست دارم به مشتریانم نمایی کامل از داخل و خارج از املاکشان ارائه دهم و ارزش بالقوه فروش را افزایش دهم.»

صرف نظر از اینکه با چه جنبه ای از ساخت و ساز درگیر هستید، اجتناب ناپذیر است که با هواپیماهای بدون سرنشین به هر شکلی روبرو شوید. صنعتی که بیش از 100 سال است که تقریباً بدون تغییر وجود داشته است، اکنون با نوآوری و فناوری در حال پیشرفت است. از طراحی گرفته تا استفاده از BIM تا فروش محصول نهایی، هواپیماهای بدون سرنشین جزء اصلی این تحول بوده اند و پیش بینی نوآوری بیشتری را نوید می دهد

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *