رویت

رویت


رویت یک برنامه کاربردی است که برای مدل سازی اطلاعات ساختمان با ویژگی های طراحی معماری،سازه، MEP(مکانیک، برق و لوله کشی) و مهندسی ساختمان ساخته شده است.

رویت، BIMنیست؛ رویت برای BIM ساخته شده است.

رویت و سایر برنامه های ساخته شده برای BIM در طراحی، شبیه سازی، تجسم و همکاری برای به دست آوردن مزایای داده های یک مدل BIM به مهندسین کمک می کنند.
کلمه کلیدی در BIM “اطلاعات” است.

BIM در مدل های ساخته شده از اشیا متمرکز است رویت اشیا یی را ایجاد می کند که داده طراحان را به اشکال مختلف نشان می دهد که عبارتند از: نقشه های ۲ بعدی، مدل های ۳ بعدی و برنامه ها (لیست ها).

هنگامی که بخشی از داده ها در یک نما تغییر می کند، در تمام نماهای دیگر توسط رویت به طور خودکار به روز رسانی می شود و اشیا نیز می توانند به سایر اشیا مرتبط باشند. بنابراین، اگر یک شی تغییر کند، این تغییرات درهمه اشیاء مربوطه نیز منعکس می شود.

آیا این نرم افزار همه چیز را انجام می دهد

خیر. هنوز هم جایی برای نرم افزاری مانند اتوکد وجود دارد، که طراحان هنوز برای جزئیات و مستند سازی از آن استفاده می کنند.

نرم افزارهای تجسمی، مثل ۳D MAX و فتوشاپ، هنوز هم برای نمایش تصاویر بسیار دقیق استفاده می شود.

دیگر برنامه های تجزیه و تحلیل می توانند شبیه سازی های پیشرفته را برای بهبود کارایی طراحی نیز انجام دهند.مدل های BIM ساخته شده در رویت می تواند در جریان کار طراحان با استفاده از این برنامه ها به منظور افزایش کارآیی تیم طراحی از طراحی تا ساخت و ساز، ادغام شود.

به همین دلیل برای انجام و بهتر شدن پروژه ها و همینطور روند کار عالی نیاز است تا از چندین نرم افزار برای بهتر شدن و خروجی مناسب در کار استفاده کرد.

منبع : http://www.bimananews.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *