رویت مپ چیست

رویت مپ چیست


رویت مپ یک نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) است که توسط Autodesk برای حرفه ای هایی که در مهندسی MEP شرکت می کنند ایجاد شده است .

پایه های MEP برای مکانیک ، برق و لوله کشی است ، که نظم این سه مهندسی با رویت مپ نشان داده می شود .

امروزه رویت مپ یکی از شاخه های ادغام شده رویت می باشد و به عنوان یک تب دررویت شناخته شده .

با استفاده از BIM در مقابل طراحی کامپیوتری (CAD) ، رویت مپ قادر به استفاده از اطلاعات پویا در مدل های هوشمند است ، یعنی اجازه می دهد که سیستم های

ساختمان پیچیده با دقت طراحی شده و در یک زمان کوتاه ایجاد شوند .

هر مدل هوشمندی که توسط رویت مپ ایجاد شده باشد ، کل پروژه را نشان می دهد ، و در یک پوشه اطلاعات واحد ذخیره می شود .

این اجازه می دهد تا تغییرات ساخته شده در یک قسمت از مدل به طور خودکار به سایر قسمت های مدل منتقل شود ، بنابراین گردش کار برای کاربران رویت مپ افزایش می یابد.

رویت مپ چیست

رویت مپ چیست

مزایای استفاده از رویت مپ چیست؟

افرادی که در حال حاضر در زمینه مهندسی مکانیک ، برق و یا لوله کشی مشغول به کار هستند ، مزایای زیادی از استفاده از Revit MEP را می یابند .

گردش کار BIM ارائه شده توسط Revit MEP نه تنها به حداکثر رساندن بهره وری بلکه به ساده سازی کارهای طراحی و مستند سازی نیز کمک می کند ؛ به پروژه ها از طراحی تا انتها کار سرعت می بخشد و شما می توانید به راحتی پروژه های خود را با استفاده از یک شاخه رویت ، که رویت مپ می باشد انجام دهید ، در حالی که خودکار در سراسر مدل خود را با یک تغییر طراحی واحد به روز رسانی می کند .

Autodesk Revit MEP ابزارهای بسیار و ویژگی های دیگری را ارائه می دهد که می تواند بهره وری را افزایش دهد ، از جمله آنالیز عملکرد ساختمان، ادغام Autodesk 360 ، مستندات ساخت وساز ، محاسبات جریان و فشار ، گزارش اتلاف فشار ، قطعات پارامتریک ، و خیلی چیزهای دیگر که می توان در طی پروژه انجام داد .

رویت مپ چگونه استفاده می شود؟

Autodesk Revit MEP توسط حرفه ای ها در بسیاری از صنایع برای کمک به کاهش خطر ، ایجاد طرح های با کیفیت بهتر و بهبود ارائه پروژه استفاده می شود .

برای مثال ، یک شرکت تولید کننده گرمایش ، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) می تواند از Revit MEP برای توسعه مدل های دقیق BIM آماده برای مشتریان مهندسی استفاده کند که نه تنها موجب صرفه جویی مشتریان از وقت صرف ساخت یک قطعه تجهیزات می شود ، بلکه همچنین دقت و صحت را افزایش می دهد و به آنها کمک می کند که یک محصول قابل ساخت تر تولید کنند .

مثال دیگر که در مورد آن بخواهیم صحبت کنیم در مورد یک شرکت معماری می باشد ، Revit MEP می تواند برای طراحی سریع و ساخت یک بیمارستان عمومی  مورد استفاده قرار گیرد ، و بتوان از لحاظ قسمت های برق لوله کشی و مکانیکی و تاسیسات به راحتی پروژه را انجام داد .

استفاده از BIM امکان کشف ، تجسم و درک نتایج انتخاب های طراحی از ابتدای مراحل پروژه را به همه افراد درگیر در پروژه می دهد .

در نهایت، Revit MEP برای ساده سازی فرآیند طراحی مهندسی با استفاده از یک مدل واحد جهت افزایش ارتباط مفهوم طراحی قبل از شروع ساخت استفاده می شود .

این، به نوبه خود ، به سهامداران کمک می کند تا تصمیمات دقیق تربگیرند و دقیق تر طراحی کنند که نه تنها زمان لازم برای تکمیل پروژه را کاهش می دهد بلکه تاثیر قابل توجهی بر عملکرد کل ساختمان نیز دارد.



بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *