شرکت بیتی (Beatty) به دنبال بهبود BIM

شرکت بیتی (Beatty) به دنبال بهبود BIM


Balfour Beatty قرار است روی یک پروژه برای توسعه نرم افزار خودکار کار کند تا بتواند هنگام استفاده از فناوری BIM با مشکلات پیش رو صنعت روبرو شود.

این شرکت با دانشگاه لیدز بکت ، انتشارات قورباغه سفید و دانشگاه کاونتری در مورد این پروژه همکاری می کند ، که بررسی می کند چگونه BIM می تواند از طریق توسعه یک راه حل نرم افزاری افزودنی به صورت خودکارتر شود.

BIM یک فرآیند مبتنی بر مدل سه بعدی است که ابزاری برای برنامه ریزی ، طراحی ، ساخت و مدیریت ساختمانها و زیرساخت ها به طور موثر ارائه می دهد.

هدف این کار ساده سازی فرایند به اشتراک گذاری داده ها بین تیم های طراحی ، تهیه ، نگهداری و بهره برداری است و به تیمها این امکان را می دهد تا از طریق برنامه ریزی دارایی جزئیات عملکرد ساختمان را پیش بینی کنند.

بالفور در بیانیه ای گفت كه این نرم افزار توسعه یافته به عنوان بخشی از پروژه “نمایش خودکار سه بعدی محصولات یا عناصر با اطلاعات مناسب ساختمان ” است.

این پروژه بخشی از برنامه سرمایه گذاری 12.5 میلیون پوندی گسترده تر است که توسط Innovate UK سازماندهی شده و هدف آن بهبود بهره وری ، کیفیت و عملکرد در بخش ساخت و ساز است.

ریچل سودلو ، رهبر پروژه بالفور بییتی گفت: “ابزار جدید نرم افزاری خودکار هنوز گامی دیگر در جهت حرکت رو به جلو است و به صنعت اجازه می دهد تا از مزایای BIM در سراسر زیرساخت های پیچیده و طرح های ساختمانی کاملاً بهره مند شود.”

دبیر ارشد لیدز بکت در دانشکده محیط زیست و مهندسی ساخته، دکتر ساجد آجیایی گفت: “چالش های پیش روی شرکت ها عبارتند از:
منحنی یادگیری که فناوری جدید را در بر می گیرد و همه را برای استفاده از آن درگیر می کند لزوم رعایت استانداردهای تعیین شده و قوانین عمل؛ و نیاز به اطلاعات کافی در مورد ساختمان جهت همراهی با نمایش سه بعدی آن است. “

این نرم افزار طی دو سال ساخته خواهد شد و این پروژه در سال 2021 با صنعت گسترده تر به اشتراک گذاشته می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *