انتخاب ابزار ثبت صحیح داده ها برای BIM

انتخاب ابزار ثبت صحیح داده ها برای BIM


تصویر بالا تصویر سه بعدی اندازه گیری های عمودی از پردیس تحقیقاتی علوم کاربردی CUNY را نشان می دهد ، جایی که اسکن برادفورد اندازه گیری سه بعدی از تمام لبه های ورقه های اخیراً ساخته شده در شش طبقه از دو ساختمان جدید را اجرا کرده است.

با افزایش تقاضا برای اطلاعات ساخت و ساز سریع و دقیق سه بعدی ، اسکن لیزر برای بسیاری از پروژه های مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) ارزشمند است. اسکن یک پروژه ساختمانی مزایای زیادی از قبیل صرفه جویی در وقت ، کاهش میزان کار اداری و جلوگیری از تغییر سفارشات را فراهم می کند. یک اسکن به صورت سه بعدی ساخته شده یک پروژه به معماران ، مهندسان و پیمانکاران اجازه می دهد تا با نمایشی دقیق از ساختار موجود ، برنامه ریزی کنند.

با این وجود ، یک اسکنر اختصاصی لیزر ممکن است همیشه بهترین ابزار برای کار نباشد. گاهی اوقات تنها چیزی که شما نیاز دارید ، توانایی گرفتن نقاط گسسته ساخته شده انفرادی با یک ایستگاه کل برای تأیید شرایط موجود در نقشه های CAD است. در موارد دیگر ممکن است شما نیاز به تطبیق پذیری برای تکرار نقاط دقیق طرح بندی BIM در سایت و نقاط گسسته ساخته شده و همچنین گرفتن داده های ابری نقاط ساخته شده در مناطق خاص یک پروژه داشته باشید.

پنت هاوس مرکزی پارک

در ساخت و ساز برادفورد ، ما وارد یک فضا می شویم و شرایط سایت و نیاز مشتری را ارزیابی می کنیم و سپس از سخت افزار و نرم افزار مناسب استفاده می کنیم تا با ارزش ترین و دقیق ترین اطلاعات را در اسرع وقت تحویل دهیم. وقتی قرار شد پنت هاوس Central Park West را بسازیم ، از یک ایستگاه کل Leica 1200 برای اندازه گیری فضا به صورت سه بعدی استفاده کردیم. سپس از اندازه گیری ها در آماده سازی برای یک سری از نقشه های 2D و نقشه های ارتفاع استفاده کردیم.

در حالی که در نهایت یک مدل اندازه گیری سه بعدی مورد نیاز نبود ، با استفاده از یک روش سه بعدی اندازه گیری فضای ساده شده و سرعت بخشیدن به روند آماده سازی تحویل ها و امکان تحویل طرح های 2D دقیق طبقه امکان پذیر شد. با داشتن یک ایستگاه کل ، شما اساساً در حال “پیش نویس اندازه گیری” هستید.

در یک روز واحد ، تیم اسکن برادفورد توانست دو طبقه را بپوشاند که 19،000 فوت مربع دارد. دیوارها ، ستون ها ، پنجره ها ، درها ، پله ها و تراس های موجود در هر دو طبقه را ثبت کردیم. ما این نقشه را با نقشه های پایه 70٪ تکمیل شده کشیدیم و یک مدل 3D CAD در زمان واقعی تولید کردیم که از پلی استر و سطح هر دو طبقه تشکیل شده بود.

کار ما به معمار این امکان را داد که نقشه ها را نقد و بررسی کند و مدت زمان دو هفته ای برای طراحی فضا به دست آورد. تیم معماری پس از آن می توانستند مدلی را طراحی و مهندسی كنند كه نمایشی بیش از حد دقیق از شرایط موجود بود. ساخته های ما همچنین به آنها اجازه می دهد تا با شناسایی تداخل ها ، از تأخیر خودداری کنند ، بنابراین مانع از افزایش هزینه ها و رفع نیاز به کار مجدد می شوند.

پردیس تحقیقاتی CUNY

ما همچنین در دانشگاه نیویورک (CUNY) در دانشکده علوم تحقیقات پیشرفته کار کردیم. دو ساختمان علمی تقریباً 200،000 فوت مربع با یک طبقه همکف مشترک متصل شده که دارای تجهیزات مکانیکی و الکتریکی ، یک ویواراریوم (یک خانه برای گیاهان و حیوانات برای تحقیق) و فناوری تصویربرداری حساس به لرزش است. این پردیس با هزینه تقریبی 700 میلیون دلار ساخته شده است و امکانات آزمایشگاهی پیشرفته ای را برای جامعه دانشگاه ، تحقیقات مسکن در علوم نانو ، فوتونیک ، زیست شناسی ساختاری ، علوم اعصاب و سنجش از دور آب و محیط زیست فراهم می کند.

انتخاب ابزار ثبت صحیح داده ها برای BIM

اسکن برادفورد به بخش BIM توسط یک سازنده فلزی خاص وصل می شد که وظیفه ایجاد و نصب یک راه پله مرکزی پیچیده و باز را که پنج طرح تحقیقاتی را که در طبقه های جداگانه مستقر شده اند را به هم ، متصل می کند.

برای این کار از Leica Nova MS50 MultiStation ، یک ایستگاه کل با یک اسکنر لیزری و دوربین یکپارچه استفاده کردیم. برادفورد اندازه گیری های ساخته شده سه بعدی از لبه های ورقه بسیار پیچیده اخیراً ساخته شده در شش طبقه از هر دو ساختمان جدید انجام داد. ما برای CAD اندازه گیری کردیم و تفکرهم راستای پشت طراح / مهندسی را ترسیم کردیم تا اختلافات بین واقعیت و طرح پیشنهادی را آشکار کنیم تا پله ها و نرده ها یک بار برای جابجایی تولید شوند.

ما در این پروژه از MS50 استفاده کردیم زیرا به ما این امکان را می داد که از سه روش اندازه گیری همزمان استفاده کنیم. ما از ویژگی ابزارایستگاه کل استفاده کردیم تا از نقشه های توپوگرافی بتنی که نصب شده اند به شرکت بتنی ارائه دهیم. با استفاده از ویژگی اسکن ، فولاد موجود را اسکن کردیم تا به طراحی نرده های پله کمک کند. ابرهای نقطه ای به ما این امکان را می دادند که کل شکل و ساختار فولاد موجود را ثبت کنیم و یک مدل سه بعدی تولید کنیم. سپس این مدل را به شرکت فولاد ارسال کردیم که توانست نرده پله ای را طراحی کند تا با مدل تناسب داشته باشد.

علاوه بر این ، با استفاده از قابلیتهای اسکن و ایستگاه های کل MS50 ، ما توانستیم یک مطالعه انحرافی تولید کنیم که تفاوت بین واقعیت و تفکر طراحی در پله های موجود و لبه ورقه بتنی را نشان می داد.

انتخاب ابزار ثبت صحیح داده ها برای BIM

ما در نهایت یک سری برنامه های CAD 2D و مدل های سه بعدی تولید کردیم که توسط پیمانکار عمومی و پیمانکار فلزی مخصوص برای هماهنگی مورد استفاده قرار گرفت. خدمات اسکن به BIM ما امکان مقایسه طراحی ، قصد مهندسی و نقشه های فروشگاه را با نمایش دقیق ساختارهای موجود فراهم آورده است. برنامه ها و مدل های ما صحت ساخت و سازهای تکمیل شده تا به امروز را تأیید کرده و اختلافاتی را نشان می دهد ، که به پیمانکاران اجازه می داد تا سازگار شوند. در نتیجه ، آنها قادر به مهندسی مجدد و جلوگیری از تولید مجدد هر یک از اجزای اصلی راه پله ، جلوگیری از افزایش هزینه ها ، کار مجدد و تأخیر بودند.

فناوری منحصر به فرد برادفورد همراه با قابلیت های چند ایستگاهی به ما این امکان را می دهد تا نسخه کاملی از AutoCAD را در این زمینه داشته باشیم. MS50 به ما این امکان را داد که به جای اینکه بخواهیم نقاط ابر را به هم ببندیم ، نقشه ها را مستقیماً از میدان تهیه کنیم و این باعث شد که زمان چرخش ما در این پروژه تسریع شود.

هر سایت باید بصورت جداگانه ارزیابی شود تا مشخص شود کدام فناوری برای انجام کار به بهترین وجه مناسب است. نیازهای مشتری و شرایط فعلی سایت همه باید در نظر گرفته شود. پس از مشخص شدن دوره مناسب عمل ، تیم خبره ومستعد با مجموعه ای از فناوری نوین برای ترکیب برنده در پروژه های ساخت و ساز جفت می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *